۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۵

جزییات آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما در قم اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دانشکده صدا و سیما در قم با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته «تهیه‌کنندگی سیما»، «تحقیق در ارتباطات» و «ادبیات نمایشی» از بین طلاب دانش‌پژوه می‌پذیرد.
پذيرش دانشکده صدا و سيما قم


سیدعلی محمد آذربخش، مسؤول آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دانشکده صدا و سیما قم با مجوز رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از طریق آزمون اختصاصی در مقطع کارشناسی ارشد سه رشته، تولید سیما، ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات ویژه برادران و رشته ادبیات نمایشی ویژه خواهران طلبه سراسر کشور دانش‌پژوه می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که شهر مقدس قم مبدأ و منشأ علم دینی در کشور است و باید از این ظرفیت‌ها در رسانه استفاده شود، افزود: دانشکده صدا و سیما در قم در پی تصویب شورای سیاست‌گذاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با هدف جذب دانش‌آموختگان حوزه و آموزش آنان درسطح تخصصی مورد نیاز سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه‌های منطبق با موازین اسلام، تأسیس شده است.

مسؤول آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما قم ادامه داد: افتتاح این مرکز حلقه وصلی شد تا کاوشگران حوزه معارف و علوم اسلامی مجال یابند با کسب دانش نظری و عملی رسانه به تولید کالای علمی خویش با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی مبادرت ورزیده و جهان تشنه معنویت را با جرعه‌های آسمانی هنر دینی سیراب کنند.

آذربخش گفت: این دانشکده هم اکنون با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته «تهیه‌کنندگی سیما»، «تحقیق در ارتباطات» و «ادبیات نمایشی» طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه علمی و هنری دانش‌پژوه می‌پذیرد.

وی با اشاره به این‌که دانشکده صدا و سیما قم تاکنون بیش از 270 دانش‌پژوه از میان برادران و خواهران طلبه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داشته است، تصریح کرد: دومین آزمون اختصاصی این دانشکده با هدف آگاهی طلاب از علم رسانه و برای این‌که آموخته‌های خود را با توجه به علم دینی وارد رسانه کنند، برگزار می‌شود که طی آن 10 نفر در هر رشته پذیرفته خواهند شد.

مسؤول آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما قم با بیان این‌که آخرین مهلت نام‌نویسی در دومین آزمون اختصاصی این دانشکده تا 17 آبان‌ماه تعیین شده است اما به احتمال بسیار زیاد تمدید می‌شود، اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداکثر سن 30 سال تمام و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی را از شرایط عمومی نام‌نویسی در این آزمون برشمرد.

وی همچنین گفت: داشتن مدرک تحصیلی سطح 2 حوزه علمیه یا کارشناسی مراکز مورد تایید حوزه علمیه قم، سلامت کامل جسمی و روانی به تأیید مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما، موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی و عدم تعهد خدمتی به ارگان‌ها و نهادهای دیگر از جمله شرایط اختصاصی شرکت در دومین آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما قم است.

آذربخش با بیان این‌که زمان دریافت کارت ورود به جلسه 18 آبان‌ماه و زمان برگزاری آزمون 19 آبان‌ماه مشخص شده است، یادآور شد: احتمال دارد به سبب تعطیلات عید قربان و عید غدیر در زمان کارت ورود به جلسه و روز برگزاری جلسه آزمون تغییراتی ایجاد شود که از طریق پایگاه اینترنتی دانشکده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسؤول آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما همچنین اظهار داشت: طلاب پذیرفته‌شده در این آزمون به سبب آن‌که پیش‌نیازهای رسانه را نگذرانده‌اند و باید خود را به مبانی علم رسانه مجهز کنند و در طول پنج ترم تحصیلی منطبق با آموخته‌ها و دانسته‌ها خود، علم رسانه را به صورت تخصصی‌تر فرا گیرند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 2904214-0251 تماس و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده صدا و سیما قم به نشانی www.qiu.ir  مراجعه کنند. /920/پ202/س

ارسال نظرات