۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۲۴۵
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

کاهش اختلاف طبقاتی در گرو توسعه فرهنگ وقف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ وقف در جامعه گفت: کاهش اختلاف طبقاتی در گرو توسعه فرهنگ وقف در جامعه است.
کاهش اختلاف طبقاتی در گرو توسعه فرهنگ وقف در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمید رضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، صبح امروز،  در ششمین همایش وقف و رسانه گفت: کاهش اختلاف طبقاتی در گرو توسعه فرهنگ وقف در جامعه است.

وی افزود: وقف به‌ دنبال برقراری تعادل و محبت در جامعه بوده و از مسؤولان انتظار می‌‌رود که به جای اصرار بر تغییر نیت وقف در جهت گسترش آن تلاش کنند.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: انسان از لحاظ فطرت، اجتماعی آفریده شده است و ما باید به خود ببالیم که نیاکان ما برای آسایش دیگر انسان‌ها املاک خود را در راه خدا وقف کرده‌اند.

وی رسانه ها در نظام اسلامی را مروج اسلام ناب توصیف و عنوان کرد: در غرب رسانه ها در مسیر ترویج تباهی و گمراهی گام بر می دارند.

ابراهیمی ابرازداشت: وظیفه داریم از عنصر رسانه استفاده کنیم تا در فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حضور پرشور مردم خوزستان در مراسم مذهبی گوناگون در جوار بقاع متبرکه را نمونه ای روشن از محبت آن ها به اهل بیت(ع) توصیف و عنوان کرد: شیعیان از کودکی عشق به اهل بیت(ع) را فراگرفته و  این عشق در خون آن جاری است.

وی افزود: در مسیر محبت به اهل بیت(ع) حاضریم همه هستی خود را فدا کنیم و از آرمان های خود دفاع کنیم.

ابراهیمی گفت: توقع داریم در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی وقف رسانه ها در کنار ما باشند و در این راه از همه انتقادها استقبال می کنیم زیرا هدف ما ارائه یک کار نمایشی و ظاهری نیست.

وی ادامه داد: وقف به‌ دنبال برقراری تعادل و محبت در جامعه بوده و از مسئولان انتظار می‌‌رود که به جای اصرار بر تغییر نیت وقف در جهت گسترش آن تلاش کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه امین موقوفات مردمی بوده و وظیفه اوقاف استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی برای نهادینه‌کردن فرهنگ اوقاف است.

 

وی افزود: موضوع اشتغال و ازدواج به عنوان مسأیلی که جامعه با آن روبرو بوده در اولویت وقف هستند. ابراهیمی گفت: محبت و مودت به اهل بیت(ع) در خوزستان موج می‌زند و گذشته استان گواه این مطلب است.

 

ابراهیمی در پایان اظهارداشت: برخی گمان می‌کنند تنها شخصی که تمکن مالی دارد می‌تواند وقف کند، اما بر اساس مصوبه قانون سال 92 و 93 که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، اوراق مشارکت وقف در حال توزیع هستند و این امکان فراهم می‌شود که هر کس با توان مالی خود می‌تواند واقف باشد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات