۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۵۹۶۷۵

آمادگی خراسان جنوبی برای اعزام بیش از چهار هزار نفر به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به هم‌زمانی مراسم نیمه شعبان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: اضافه بر برگزاری مراسم محوری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی در صورت همکاری نهادهای اجرایی چهار هزار نفر نیز به مرقد ایشان اعزام خواهند شد.
مرقد امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت مراسم ارتحال امام راحل(ره) با بیان این که بر کسی پوشیده نیست که وجود امام راحل(ره) نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان ارزشمند بوده است، گفت: رهبری حکیمانه امام خمینی انقلاب اسلامی(ره) یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب است و بدون شک اگر قرار بود که جمهوری اسلامی با مذاکره به پیروزی برسد هرگز نمی‌رسید.

 

وی افزود: اگر اسلام، حضور مردم و ولایت فقیه سبب پیروزی انقلاب شد قطعاً عوامل مذکور موجب بقای انقلاب اسلامی نیز خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان این که امروز وظیفه داریم خط و آرمان‌های امام راحل(ره) را حفظ کرده و در مسیر روشنگری جامعه به کار ببریم، تصریح کرد: ما اگر نتوانیم انقلاب را حفظ کنیم، مدیون بوده و باید در قیامت پاسخگو باشیم.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال امام راحل(ره) و شهدا این است که تفکراتشان را احیا کنیم.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این نکته که 15 خرداد حادثه عظیمی است که نسل جوان نسبت به آن آگاهی کامل ندارد، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی در این زمینه تهیه شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان متولی فرهنگی در این راستا پیش‌قدم باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان این که برنامه‌های ارتحال امام(ره) نباید صرفاً به روز 14 خرداد اکتفا شود، گفت: از سوم لغایت سیزدهم خردادماه که دهه مهدویت نیز نام‌گذاری شده، باید برنامه‌های شناساندن اندیشه‌های امام راحل(ره) اجرا شود.

 

وی ضمن اشاره به این که در مراسم ارتحال امام(ره) سال جاری همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری مراسم شب ارتحال در حسینیه جماران بیرجند، برگزاری مراسم دو روز ارتحال در مدرسه سفیران هدایت از محوری‌ترین برنامه‌های سالگرد ارتحال امام در شهرستان بیرجند است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به هم‌زمانی مراسم نیمه شعبان با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: اضافه بر برگزاری مراسم محوری سالگرد ارتحال امام خمینی در خراسان جنوبی در صورت همکاری نهادهای اجرایی چهار هزار نفر به مرقد امام خمینی(ره) از شهرهای مختلف استان اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده برگزاری مراسم شب ارتحال امام در حسینیه جماران (سخنران آیت الله شیرازی)، برگزاری مراسم شام ارتحال در شهرستان قاین (سخنران کشوری) و برگزاری مراسم 15 خرداد در شهرستان فردوس را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که هم‌زمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خراسان جنوبی در مساجد و هیأت‌های مذهبی برگزار خواهد شد./968/پ202/ب5

ارسال نظرات