۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۵۶۵۴۲

انتشار کتاب "وحی قرآنی"

نویسنده در این کتاب در۱۶۰ صفحه و در ۵ فصل به چیستی، حقیقت و چگونگی نزول وحی، همراه با بیان دیدگاه‌ها و نقد و نظر پرداخته است.
وحی

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب "وحی قرآنی"  نوشته  دکتر ابراهیم کلانتری را منتشر کرده است.

این کتاب در160 صفحه و در 5 فصل به چیستی، حقیقت و چگونگی نزول وحی، همراه با بیان دیدگاه‌ها و نقد و نظر، پرداخته است. چیستی وحی قرآنی  و چگونگی تحقق آن از آن جهت که در بارۀ قرآن است در شمار مباحث علوم قرآنی قرار می‌گیرد؛ اما از آن جهت که بسیاری از آیات قرآن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در باب چیستی وحی قرآنی و چگونگی تحقق آن سخن گفته‌اند و با تکیه بر آن آیات می‌توان به حل و فصل این مسئله همت گماشت، می‌توان آن را در شمار مباحث تفسیر قرآن قرار داد.

با توجه به اینکه در کتاب «وحی قرآنی» به طرح دیدگاه‌ها، مستندات و ادلۀ هر کدام و نقد آن‌ها پرداخته شده است، خواننده می‌تواند در این مسئلۀ حساس به نظر صائب دست یابد. سرفصل‌های این کتاب عبارت است از: 1. اهمیت و جایگاه و ارتباط قرآن با شاخه‌های مختلف علوم اسلامی. 2. نظریه‌ها و فرضیه‌ها در پاسخ به مسئلۀ چیستی وحی قرآنی. 3. تبیین و بررسی نظریۀ اول (وحیانی بودن توأمان محتوا و الفاظ قرآن). 4. تبیین و بررسی نظریۀ دوم (فقط محتوا و معارف قرآن، وحیانی است). 5. تبیین و بررسی نظریۀ سوم (هم معارف و مفاهیم قرآن و هم الفاظ و ساختار کلامی قرآن از پیامبر است). پایان‌بخش کتاب، به بررسی وحی و فرهنگ عصر نزول پرداخته شده است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی  چاپ اول  کتاب  "وحی قرآنی"  را به قیمت 10000 تومان منتشر کرده است. /925/ د 103/ش

ارسال نظرات