۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۴۸۱۸۴
آیت الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد؛

دولت سیزدهم عاشق خدمت است/ نفرت از غرب؛ ارمغان سه ماه جنایت در غزه

دولت سیزدهم عاشق خدمت است/ نفرت از غرب؛ ارمغان سه ماه جنایت در غزه
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طوفان الاقصی چهره واقعی دموکراسی غرب را به جهانیان نشان داد، گفت: سه ماه جنایت و انسان کشی در غزه هیچ دستاورد مثبتی برای رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی اش نداشت بلکه جریان غرب در دنیا منزوی و منفور شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در وجود انسان طبیعت حیوانی، قدرت‌طلبی، خودنمایی، زیاده‌خواهی و انواع غرایضی وجود دارد که انسان را از یاد خداوند باز می‌دارد و برای انسان سرگرمی ایجاد می‌کند، انسان را از یاد مرگ غافل می‌سازد و موجب می‌شود که انسان فراموش می‌کند که مسافر است و چیزی باقی نمانده به قبر برسد و باید به فکر توشه برای سفر آخرت باشد.

وی با بیان اینکه انسان همواره در خطر است، افزود: انسان از یاد می‌برد که هرچه دارد از سوی خداوند به او اعطاء شده است و خداوند، ناظر و حاضر بر ماست. تقوا نیرو، بیداری و تنبه‌ای است که هم در برابر آتش همیشه مشتعل نفس اماره و هم در برابر تیرهای شیاطین وسوسه‌گر ما را حفظ می کند.

آیت‌الله صدیقی تقوا را یک حالت ارتباط دائم با خداوند توصیف کرد و اظهار داشت: انسان های متقی نه اینکه در قیامت به بهشت می‌روند بلکه اکنون هم در بهشت و با نعمت‌های بهشتی زندگی می‌کنند؛ چرا که نماز خوراک بهشت است و برای افرادی که ملکوت نماز را درک می‌کنند، لذیذترین، بهترین و آرامش‌بخش‌ترین خوراک، نماز است.

وی در پایان خطبه اول و در بیان اهمیت بازندارگی تقوا تصریح کرد: تقوا هم دنیا و هم آخرت ما را تقویت می‌کند و آنچه باعث می‌شود انسان سفره پرنعمت و لذت بخش متنوع ولی نعمتش را درک کند تقواست.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است، بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی حضرت امام این موضوع را اعلام کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است؛ روزهای بسیاری گذشت و کار روشن‌تر شد، امروز این موضوع به مراحل حساسی رسیده است و امت اسلامی همواره با یک اعتصام به حبل الله بتواند فلسطین را از دست غاصبین که تاکنون به چنین وضعی شناخته نشده بودند، خارج کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شکست نظامی رژیم غاصب اسراییل ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به لطف خدا چهره واقعی آمریکا و هم‌پیمانانش و رژیم اسرائیل برای همگان آشکارتر از گذشته شده و هیچ وقت جریان غرب تا به این حد نزد ملت‌ها منزوی و منفور نبوده است، امروز جریان مقاومت پیروز است، جبهه‌ای که معادله سازی می‌کند پیروز میدان است.

وی افزود: سید مقاومت و ابر مرد اسلام و عرب با هوشیاری و متانت پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی را با موشک‌های هوشمند مستأصل می‌کند و نیروهای مقاومت اسلامی یمن جبهه جدیدی را علیه رژیم اسرائیل و آمریکا گشوده است؛ قیام یمنی‌ها برحسب روایات مقدمات ظهور حضرت است و یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره کردن جنایتکاران باز کردند.

آیت الله صدیقی با اشاره به عجز رژیم صهیونیستی در برابر حماسه طوفان الاقصی گفت: صهیونیست‌ها خسارت های مالی و ضررهای زیادی دادند و هیچ دستارودی در این سه ماه برایشان پیش نیامده است و چون شکست نظامی همچنان ادامه دارد، جنون آمیز مردم بی گناه و زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

وی اشاره ای به چهره لیبرال دموکراسی غرب داشت و تصریح کرد: دموکراسی غربی که آن‌ها می‌گفتند یعنی کودک‌کشی،‌ ویرانگری، خون‌آشامی و زندگی‌جنگلی؛ هیچ‌گاه جریان غرب تا این حد منزوی و منفور نبود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در کشورهای غربی و دانشگاه‌های آمریکا هم تجمعات اعتراضی برقرار شده است و حتی به دانشمندان خودشان اجازه اعتراض نمی‌دهند و برخی اساتید و دانشجویان را توبیخ و اخراج کرده‌اند.

آیت الله صدیقی با محکوم کردن و تسلیت اقدام تروریست‌ها در حمله به پاسگاه مرزی راسک، گفت: از مسئولین توقع می‌رود نیروی انتظامی را در نقاط مرزی از جهت تجهیزات ساماندهی کنند چراکه بعد از گذشت چهل سال کسی نباید جرأت کند این گونه وارد پاسگاه مرزی ما شود.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به مردم ایران اسلامی ابراز کرد: مردم عزیز شما ساکن کشور قدرتمند، تاثیرگذار، پیام‌رسان به ملت‌ها و محور مقاومت هستید و امروز دولت خدمتگذاری را داریم که عاشق خدمت است نه تشنه قدرت، این فضا شرایطی را ایجاد کرده که برای شکرگزاری آن در انتخابات شرکت کنیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان افزود: حضور پرشور در پای صندوق رأی کودک‌کشان عالم را مأیوس و حضور کمرنگ در انتخابات آن‌ها را در پیگیری اهداف شوم جری‌تر خواهد کرد.

ارسال نظرات