۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۵۳۸۲۰
آیت الله سعیدی:

با همت مردم از گردنه های اقتصادی عبور خواهیم کرد/ حفظ فرهنگ و فضای معنوی قم دغدغه رهبر انقلاب و مراجع تقلید است

با همت مردم از گردنه های اقتصادی عبور خواهیم کرد/ حفظ فرهنگ و فضای معنوی قم دغدغه رهبر انقلاب و مراجع تقلید است
امام جمعه قم گفت: کسانی که نمی گذارند کار به دست مردم بیفتد به دنبال منافع نامشروع خود هستند و با سنگ اندازی در این مسیر برای دشمن تلاش می کنند و مزدوران آمریکا و صهیونیست های جنایتکار هستند لذا مسئولان باید دست آنها را از امور کشور کوتاه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: در قرآن کریم حدود شصت بار کلمه تقوا آمده که دو مورد بسیار تکان دهنده است یکی در سوره آل عمران آیه 132 که می فرماید مومنین تقوا پیشه کنید آنچنان که شایسته تقواست و تا واپسین لحظات عمر خود تسلیم خدا باشید که تعبیر بسیار بزرگی است.

وی افزود: در آیه 16 سوره تغابن می فرماید «مااستطعتم» که یعنی همه امکانات را برای رعایت تقوا به کار ببرید و در این ماه مبارک رمضان چون مهمان خدا هستید برای رعایت تقوا با این دو ویژگی توان بیشتری دارید.

خطیب نماز جمعه قم ماه رمضان را ماه بندگی عنوان کرد و ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است و همه باید برای تعمیم ارتباط خود با خداوند تبارک و تعالی تلاش کنیم. این ماه از فرصت های با ارزشی است که بهره گیری آن در گرو شناخت و معرفت نسبت به آن است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کسی که به ضیافت الهی می رود باید ابتدا خودش را از آلودگی ها بیاراید، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به برکت روزه مردم از تقوای بیشتری برخوردار می شوند و به همین خاطر آمار جرم و جنایات کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: امام حسن صلوات الله علیه بنابر قول مشهور در نیمه رمضان سال سوم هجرت متولد شدند و بنابر سنت، پیامبر در گوش راست و چپ اولین نوه خود اذان و اقامه قرائت نمودند و به اذن خداوند نام ایشان را حسن نهادند، در شباهت امام حسن (ع) به جده اش حضرت خدیجه کبری (س) روایاتی در کتب مختلف از جمله کتاب نویسنده مشهور اسلام ابن شهر آشوب بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام حسن (ع) در روایتی فرمودند خداوند ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه ای برای بندگانش آفرید تا با اعمال نیک خود به سوی خدا سبقت بگیرند، پس گروهی در این ماه سبقت گرفتند و برنده شدند و گروهی تخلف کردند و بازنده میدان گردیدند، کسانی که حریم شکنی ماه مبارک رمضان را انجام می دهند خسارت کرده و در آخرت برایشان سخت خواهد بود.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه قم از گذشته تا کنون از نظر معنوی سرمشق جهان اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ و فضای معنوی قم از دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید می باشد بنابراین رعایت حجاب و عفاف قم از واجبات می باشد، بدانید که دشمن با برنامه وارده شده و ما نباید به راحتی از کنار آن بگذریم و مسئولین و خانواده ها باید با برنامه برخورد سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به دعای سال تحویل تاکید کرد: حول حالنا یعنی خدایا ما را به بهترین وضع و احوالات راهنمایی کن، تحویل سال فقط در تحویل زمستان به بهار نیست بلکه این تغییرات آیات الهی است اما چون عادت کرده ایم اهمیت نمی دهیم اما این تغییرات نشان از عظمت کردگار دارد و باید از این تغییر و تحول عبرت بگیریم و در وجود خود برای رسیدن به کمال به دنبال تغییر حال باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به شعار سال رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» یادآور شد: شعار رهبری برگرفته از قرآن کریم و آموزه های دینی است، نظام ما همواره با دو بال توکل به خداوند و همراهی مردم از معبرهای سخت عبور کرده و اکنون با همت مردم می توانیم از گردنه اقتصاد عبور کنیم.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد : برای تحقق شعار سال باید کارگروه های مختلف در کشور راه اندازی شود تا از فوت وقت و اجرای طرح های غیر مرتبط جلوگیری گردد. کسانی که نمی گذارند کار به دست مردم بیفتد به دنبال منافع نامشروع خود هستند و با سنگ اندازی در این مسیر برای دشمن تلاش می کنند و مزدوران آمریکا و صهیونیست های جنایتکار هستند لذا مسئولان باید دست آنها را از امور کشور کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه مفاهیم انسانی در سیاست همواره ابزار دست جایتکاران بوده است، ابراز داشت: در حال حاضر وضعیت در غزه فاجعه بشری را رقم زده است و رژیم صهیونیستی چک سفید امضاء برای جنگ افروزی و نسل کشی کشیده است، دشمنان اسلام و فلسطین بدانند طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و به فضل الهی دنیای آینده دنیای فلسطین و اسلام خواهد بود و رژیم اسرائیل از نقشه جهان محو خواهد شد.

ارسال نظرات