۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۵۶۱۲۳
به همت انتشارات شهید کاظمی؛

«دورت بگردم» به ­زودی منتشر می­ شود

«دورت بگردم» به ­زودی منتشر می­ شود
جدیدترین اثر فائضه غفارحدادی با عنوان «دورت بگردم» توسط انتشارات شهید کاظمی به­زودی منتشر می ­شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «دورت بگردم» اثر جدید فائضه غفارحدادی، یک سفرنامه حج است؛ اما نه از آنها که دائم در معنویات سفر و توضیح فلسفه مناسک حج ذوب می­شوند و قلمبه سلمبه حرف می­زنند. دورت بگردم یک سفرنامه خودمانی حج است. یعنی نویسنده شما را همسفر آسان و سخت و خنده و گریه و اندورنی و بیرونی سفر چهل­روزه خودش می­کند. آن قدر که شما هم وقتی آخر کتاب می­خواهید از کعبه خداحافظی کنید بلند داد بزنید: «دورت بگردم! خیلی خوش گذشت! بازم می­یام حتما!‌» 

 تفاوت «دورت بگردم» با سفرنامه­ های دیگر حج بیشتر به جنس دغدغه و نوع نگاه نویسنده درباره حج مربوط است که در طول سفر آن را ارتقا می­دهد و تکمیل می­کند.

در بخشی از کتاب آمده است: چشم شرطه ­ها روشن! زنی گعده زیارتنامه خوانی گرفته بود جلوی بقیع. آن هم به انضمام روضه ­های ناخودآگاه. زیارت که تمام شد چشم همه خیس بود. بلند شدیم. یکی از پیرزن­­ها تشکر کرد. لهجه یزدی داشت. گفتم: «حاج خانوم! شما دعا کنید. ما آمین می­گیم.» و پیرزن انگار یک عمر برای این لحظه تمرین کرده بود. برگشت سمت بقیع. پر چادر تیره با گل­های ریزش را زد زیر بغلش و دو دستش را آورد بالا. فهرست دعاهایش بسته طولانی و متنوعی بود از فتنه­های آخرالزمان و گلایه از آقایی که نمی­آید تا خوب­شدن گاو مش سکینه. و همه را چنان با سوز دل و تضرع گفت که حس کردم از تمام سفر حجم فقط دعاهای این پیرزن مستجاب شود، کافی است و چیز دیگری نمی­خواهم. به فاطمه گفتم امروز همه پاکت را بدین این پیرزن. مجلس اصلی را او گرداند.

کتاب «دورت بگردم» به­زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و به سی­وپنجمین نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران خواهد رسید.

 

ارسال نظرات