۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۵۶۲۱۷
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ از منکر لرستان:

روش‌شناسی و آسیب شناسی از بایسته‌های عرصه امر به معروف است

روش‌شناسی و آسیب شناسی از بایسته‌های عرصه امر به معروف است
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه شناخت معروفات و منکرات مهم‌ترین مقدمه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است، گفت: روش شناسی، آسیب شناسی و مخاطب شناسی از دیگر ضروریات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، عصر امروز در کارگاه آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان الیگودرز گفت: امربه‌معروف و نهی‌از منکر از اصول بنیادینی است که نقش بی بدیلی در حرکت جامعه دارد و می تواند جامعه را بسوی اهداف اجتماعی، دینی فرهنگی و سیاسی هدایت کند.

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر برای رسیدن به ان هدف نیازمند عزم همگانی و پای کار آمدن همه مردم و کارگزارن نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر این واجب نباشد همه واجبات از بین می رود، ادامه داد: انسان برای انجام امربه معروف و نهی از منکر باید یکسری مقدمات را رعایت کرد و اولین مورد شناخت معروفات و منکرات است.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا بیان‌کرد: معیار شناخت معروف‌ها و منکرات عقل و شرع است؛ آن چیزی که عقل و شرع تایید می‌کند معروف و آنچه که رد می‌کند منکر است.

وی خاطرنشان‌کرد: کسی که امر و نهی می کند باید تخصص لازم را داشته باشد و دومین شناختی که به عنوان مقدمه واجب نیاز داریم مخاطب شناسی است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر بیان‌کرد: شیوه صحیح امربه‌معروف و نهی ازمنکر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید آموزش لازم را ببینیم.

وی گفت: آسیب‌شناسی از دیگر ضروریاتی است که باید مورد توجه آمرین به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا بر ضرورت حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید قانون حمایت از آمرین و ناهیان از منکر را مطالعه کنند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات