۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۵۶۴۰۴
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در کاشان برگزار شد

آزمون کتبی اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در کاشان برگزار شد
اصفهان - آزمون مرحله نخست نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی در حاشیه برگزاری آزمون مرحله نخست ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: استقبال علاقه‌مندان به قرآن در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بیانگرتوسعه فضای قرآنی دارد.

وی افزود: این آزمون بزرگترین رخداد قرآنی است که مرحله اول آن و با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم امروز برگزار شد.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود، گفت: قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: در این آزمون ۱۹۱ حافظ از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و نطنز همزمان با سراسر کشورامروز جمعه ۱۴ اردیبهشت برای دریافت مدرک تخصصی حفظ درجه ۱ تا ۵ «از دیپلم تا دکتری» در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به رقابت پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه در این حوزه امتحانی، ۱۶۴ خواهر و ۲۷ برادر در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء شرکت کردند یادآور شد: از ۱۶۴ شرکت کننده ۹۴ نفر از این تعداد حافظ کل قرآن کریم بودند.

حجت الاسلام بصیرتی همچنین با اشاره به اینکه در حالی که استان اصفهان به لحاظ آمار شرکت کنندگان، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: آمار حوزه فرعی کاشان از ۱۲ استان کشور بالاتراست. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات