۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۵۶۷۱۱

عدم فعال سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران

عدم فعال سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران
معاون فنی پلیس فتا فراجا اعلام کرد: عدم فعال سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیر مجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام رسان‌ها می‌باشد.

سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های بومی و غیر بومی عدم فعال سازی رمز تایید دومرحله‌ای و استفاده از رمز و پسورد‌های آسان و قابل حدس است.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی و سهل انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضا محرمانه افراد، فریب خورده؛ زمینه اخاذی و باج گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سود جو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات و یا مساعدت مالی فراهم می‌نمایند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست: با استفاده از رمز‌های پیچیده و غیر قابل حدس بر روی شبکه‌های اجتماعی، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام رسان‌های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب (Account) گزینه تایید دو مرحله‌ای (two- stepverification) را انتخاب نموده و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم بر روی ایمیل شخصی اقدام نمایند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام سایبری به هموطنان توصیه نمود: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات