۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۵۷۲۵۵
هاآرتص:

حماس خود را در شمال غزه بازیابی کرده است

حماس خود را در شمال غزه بازیابی کرده است
روزنامه هاآرتص امروز با واکاوی نبرد سنگین مقاومت با نظامیان اسرائیلی در جبالیا، نوشت که زیرساخت‌های مقاومت در شمال نوار غزه همچنان فعال است و حماس با بازیابی توانمندی‌هایش، تاکتیک‌های جنگی‌اش را تغییر داده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «عملیات اخیر نشان داد که ارزیابی ارتش درباره زیرساخت‌های حماس درست نیست». این را یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص در خصوص نبردهای جاری در جبالیا واقع در شمال نوار غزه می‌گوید.

وی با بیان این‌که «حماس به سرعت در حال بازیابی توانمندی‌های خود و استقرار مجدد در مناطق دیگر غزه» است اذعان داشت که این جنبش «اخیراً تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر داده و بیشتر بر روی کارگذاشتن تله انفجاری در ساختمان‌ها تمرکز دارد».

این در حالی است که بسیاری از نظامیان ارتش اشغالگر «عملیات جاری در جبالیا» را در سایه توانمند نیروهای مقاومت و نبردهای سنگین آنها «بیهوده» می‌دانند.

مقاومت فلسطین روز گذشته دو تانک مرکاوا را با راکت‌های یاسین 105 در خیابان ابوالعیش هدف قرار دادند. در منطقه ابوزیتون در اردوگاه جبالیا نیز کتائب القسام با استفاده از همین نوع راکت، یک بولدوزر نظامی از نوع D9 را هدف قرار دادند و تصاویری از نبرد با اشغالگران در محورهای شمال غزه را منتشر کردند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز به نقل از تحلیگران نوشت که حماس در شمال نوار غزه، هنوز توانایی جنگیدن را حفظ کرده و تلاش می‌کند قابلیت‌های خود را در مناطقی که پیش‌تر ارتش اسرائیل تخلیه کرده بود، ترمیم کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در اواخر ماه ژانویه ادعا کرد که گردان‌های حماس در شمال غزه و همه زیرساخت‌های آنها را «متلاشی» کرده است و تحت همین عنوان به تدریج نظامیان خود را از این مناطق به تدریج بیرون کشید اما به محاصره و بمباران هوایی مستمر این مناطق ادامه داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ۱۷ گردان از ۲۴ گردان نیروهای رزمی حماس را نابود کرده و اکنون به دنبال گردانهای باقی‌مانده آن در بخش جنوبی نوار غزه و به طور مشخص در رفح است.

ارتش اشغالگر که این روزها تلاش دارد در محور رفح پیشروی کند، علاوه بر درگیری‌های شدید با مقاومت در این منطقه، با نبرد سنگینی در محورهای شمالی و شلیک مستمر راکت‌ها و موشک‌ها به سمت اراضی اشغالی غافلگیر شده است. به همین دلیل از روز دوشنبه بار دیگر تانک‌های اشغالگران به بهانه آغاز مرحله جدیدی از عملیات زمینی وارد جبالیا شدند.

اما از دیروز علاوه بر کتائب القسام، رزمندگان شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس نیز توانستند نیروهای اسرائیلی را به یک کمین پیچیده در خیابان سوق‌الذهب در جیالیا بکشانند و آنها را از فاصله صفر هدف قرار دهند.

 آنها همچنین با یک بمب از نوع برق، یک بولدوزر نظامی از نوع D9‌ را در منطقه ابوزیتون در جبالیا منهدم کردند و یک نظامی اسرائیلی را با کمین در یکی از ساختمان‌های منطقه درگیری، شکار کنند.

سرایا القدس همچنین با رگباری از گلوله‌های خمپاره با کالیبر 60، نیروهای پیاده اسرائیلی را در امتداد خیابان ابو العیش هدف قرار داد.

رزمندگان شاخه نظامی جنبش فتح کتائب شهداء الاقصی نیز در محور پیشروی نظامیان اسرائیلی در مجاورت مدارس ابوزیتون در شرق اردوگاه جبالیا با اشغالگران به شدت درگیر شدند.

برچسب ها: حماس غزه نتانیاهو
ارسال نظرات