۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۵۷۲۵۷
استاد و مشاور جامعه الزهرا:

شیخ کلینی با فراگیری و جمع آوری احادیث معتبر، به جهاد تبیین پرداخت

شیخ کلینی با فراگیری و جمع آوری احادیث معتبر، به جهاد تبیین پرداخت
استاد و مشاور جامعه الزهرا(س) گفت: شیخ کلینی، هدفش را انتخاب کرد و به دور از هیاهو با فراگیری و جمع آوری احادیث معتبر، به جهاد تبیین پرداخت، چرا که در زمان او عقاید التقاطی، مقدسات مسلمانان را تهدید می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های تربیتی آشنایی با سیره علما و شهدا با موضوع «شیخ کلینی» در جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

خانم لباف استاد و مشاور جامعه الزهرا علیهاالسلام در این نشست اظهار داشت: مرحوم شیخ کلینی، معروف به ثقة الاسلام، در روستای کلین (اطراف شهرری) و در زمان امام حسن عسکری علیه السلام به دنیا آمد و نواب اربعه امام زمان علیه السلام را درک کرد.

وی افزود: شیخ کلینی برای تحصیل و تحقیق، به شهرری و بغداد سفر کرد و در مدت ۲۰ سال به جمع آوری احادیث معتبر، پرداخت و نتیجه اش کتاب شریف (الکافی) می شود که یکی از کتب اربعه در میان شیعیان است.

لباف، ضمن بیان چند حدیث اخلاقی از کتاب (الکافی) به زحمات طاقت فرسای علمای قدیم با وجود امکانات بسیار کم، اشاره کرد و گفت: رمز برکت و موفقیت کار ایشان، اخلاص بوده است.

وی افزود: شیخ کلینی، هدفش را انتخاب کرد و به دور از هیاهو با فراگیری و جمع آوری احادیث معتبر، به جهاد تبیین پرداخت، چرا که در زمان او عقاید التقاطی، مقدسات مسلمانان را تهدید می کرد.

مشاور جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز کرد: تقوا، تهجد، توکل، توسل و تلاش از الزامات طلبگی است و به کار ما برکت و اثر می بخشد. اگر می خواهیم زندگی با آرامش و با کلاسی داشته باشیم بی شک باید به دامان قرآن و اهل بیت علیهم السلام پناه ببریم.

ارسال نظرات